ASISTENȚĂ SOCIALĂ
Asistență socială
DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ
ADRESA:
Strada Piața Unirii nr. 6, cod poștal 335500
HAȚEG, județul Hunedoara
România
Tel: 0254 770273, 0354808120
Interioare: Director Asistenta Sociala[18], Birou Beneficii Sociale [31], Asistent Medical & Cantina Sociala [29]
hategasistentasociala@yahoo.com
asistentasociala@primariehateg.ro
Compartimente subordonate Direcției de Asistență socială
- Compartimentul intervenție în situații de urgență, de abuz, neglijare, trafic, emigrație, repatrieri și relația cu asociațiile și fundațiile
- Biroul Cantina de ajutor social
- Compartimentul Asistență medicală școlară
- Compartimentul asistență medicală comunitară
- Compartimentul evidență și plata beneficii de asistență socială
- Compartimentul Juridic și contencios
- Compartimentul Servicii sociale și marginalizare socială
- Compartimentul Strategii, programe, proiecte în domeniul asistenței sociale
- Compartimentul Monitorizare, analiză statistică, indicatori asistență socială și monitorizare a asistenților.
Comunicări și anunțuri din partea Direcției de asistență socială
Comunicat acordarea de beneficii pentru cetățenii străini proveniți din zona de conflict armat din Ucraina care locuiesc pe raza orasului Hateg
ANUNT ACORDARE DE BENEFICII PENTRU PERSOANELE DIN UCRAINA 1 anexa 1 -declaratie certificare intretinere minor 2. anexa 2 – declaratie confirmare adresa
Anunț referitor la acordarea venitului minim de incluziune
Anunț referitor la acordarea venitului minim de incluziune Anunț referitor la acordarea venitului minim de incluziune Pliant venit minim de incluziune Lista formulare: Cerere acordare venit minim de incluziune Cerere de modificare beneficii Declaratie pentru gospodarirea impreună Lista bunurilor ce duc la excluderea dreptului la VMI
ORDIN nr. 846 din 24 mai 2022 pentru aprobarea modelului cererii, al declaraţiei pe propria răspundere, precum şi al situaţiei centralizatoare în vederea acordării tichetelor sociale pe suport electronic pentru produse alimentare şi mese calde
ORDIN nr. 846 din 24 mai 2022 pentru aprobarea modelului cererii, al declaraţiei pe propria răspundere, precum şi al situaţiei centralizatoare în vederea acordării tichetelor sociale pe suport electronic pentru produse alimentare şi mese calde Cerere si declaratie pe proprie raspundere solicitare tichete sociale
Acte pentru alocația de stat pentru copii
Acte pentru alocația de stat pentru copii Condițiile de acordare a alocaţiei de stat pentru copii Alocaţia de stat pentru copii prevăzută de Legea nr. 61/1993 privind alocaţia de stat pentru copii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se acordă tuturor copiilor în vârstă de până la 18 ani, cetăţeni […]
Acte necesare pentru indemnizatie de crestere copil/stimulent crestere copil pentru PFA, intreprinderi individuale, intreprinderi familiale
PRECIZARI PENTRU DEPUNEREA DOSARULUI DE INDEMNIZATIEI DE CRESTERE COPIL SI STIMULENTE ALTE PRECIZARI PENTRU DEPUNEREA DOSARULUI DE INDEMNIZATIEI DE CRESTERE COPIL SI STIMULENTE. FORMULARE: Cerere pentru acordarea indemnizatiei de crestere a copilului, stimulent de insertie, indemnizatia lunara, alocatie de stat Declaratie tip indemnizatie Anexa 2- Adeverinta angajator […]
Acte necesare pentru intocmirea dosarului de indemnizatie/stimulent crestere copil
Actele necesare pentru servicii sociale
Acte necesare pentru intocmirea dosarului de indemnizatie/stimulent crestere copil Acte necesare pentru indemnizatie/stimulent crestere copil pentru PFA, intreprinderi individuale, intreprinderi familiale Acte pentru alocația de stat pentru copii Acte necesare pentru ajutorul pentru încălzire Conditii si acte necesare pentru obtinerea alocatiei pentru sustinerea familiei Conditiile si actele necesare pentru obtinerea […]
Cerere pentru emiterea ordinului de protecție
Model de cerere pentru emiterea ordinului de protecție Deschide documentul aici (doc 35KB)
Acte necesare pentru internarea într-un centru rezidential pentru persoane vârstnice
Acte necesare pentru internarea în unităţile de asistenţă socială Cămin pentru Persoane Vârstnice (CPV) Informații preluate de pe pagina Direcției de Asistență Socială și Protecția Copilului Hunedoara https://www.dgaspchd.ro/ Cerere de internare – înregistrată la primăria în a cărei raza teritorială îşi are domiciliul sau reşedinţa persoana cu handicap – Anexa 1 […]
Acte necesare pentru SERVICII ADULȚI
Acte necesare pentru SERVICII ADULȚI Documente preluate de pe pagina Direcției de Asistență Socială și Protecția Copilului Hunedoara https://www.dgaspchd.ro/ Acte necesare pentru internarea într-un centru rezidențial pentru persoane adulte cu handicap Acte necesare pentru admiterea într-un centru de zi Acte necesare în vederea evaluării complexe a persoanelor adulte cu handicap […]
Acte necesare pentru SERVICII COPII
Acte necesare pentru SERVICII COPII Documente preluate de pe pagina Direcției de Asistență Socială și Protecția Copilului Hunedoara https://www.dgaspchd.ro/ Acte necesare în vederea evaluării complexe a copiilor cu handicap Acte necesare pentru obtinerea cardului european de dizabilitate – informatii utile si cerere tip Acte necesare în vederea evaluării persoanelor care solicită măsură de […]
Actele necesare pentru adopții
Acte necesare pentru adopții Acte necesare pentru atestat familie/persoana aptă să adopte Procedura contactare adoptat/rude biologice
Formulare de asistență socială
Formulare de asistență socială CERERE ALOCATIE DE STAT MINORI MODEL (doc) Acordul de prelucrare a datelor (doc 13Kb) Cerere pentru acordarea indemnizatiei de crestere a copilului, stimulent de insertie, indemnizatia lunara, alocatie de stat Model de cerere pentru drepturile postnatale (lăuzia) (pdf 22 KB) ANEXA 2- ADEVERINTA ANGAJATOR(acordare ICC) […]
DOCUMENTE DOVEDITOARE PENTRU SOLICITAREA ALOCAŢIEI DE STAT PENTRU COPII
Documente doveditoare pentru solicitarea alocației de stat pentru copii – Originalul şi copia certificatului de nastere al copilului; – Originalul şi copia actului de identitate al reprezentantului legal; – Documentele din care să rezulte situaţia juridică a copilului faţă de reprezentantul legal, în copie, care pot fi, după caz, următoarele: […]
Actele necesare acordării dreptului la alocatie de plasament
Actele necesare acordării dreptului la alocație de plasament Cerere tip pentru acordarea alocatiei de plasament (pdf 87Kb) Lista copiilor aflati in plasament/plasament in regim de urgenta/tutela(pdf 56Kb) Copia actului de identitate al beneficiarului Copia certificatului de nastere al copilului ori a actului de identitate al acestuia […]
Formulare de asistență socială
- CERERE ALOCATIE DE STAT MINORI MODEL (doc) Acordul de prelucrare a datelor (doc 13Kb)
- Cerere pentru acordarea indemnizatiei de crestere a copilului, stimulent de insertie, indemnizatia lunara, alocatie de stat
- Model de cerere pentru drepturile postnatale (lăuzia) (pdf 22 KB)
- ANEXA 2- ADEVERINTA ANGAJATOR(acordare ICC)
- Model de declaratie pentru solicitarea stimulentului de inserție (pdf 56KB)
- Declarația de venituri din activități independente (pdf 22KB)
- Model de cerere pentru acordarea indemnizației de copil (pdf 26 KB)
- Model de solicitare suplimentară de informații (actualizata) pdf 99KB
- Cerere modificari aferente alocatiei de stat (pdf 56KB)
- Cerere de transfer alocatie de stat (pdf 46KB)
- Cerere alocatie de stat tineri peste 18 ani (pdf 32KB)
- Declaratie pe proprie raspundere vechime in munca (pdf 48KB)
- Declaratie solicitare stimulent de insertie (pdf 56KB)
- Cerere actualizare modalitate de plata – mandat postal sau cont bancar (pdf 35KB)
- Cerere acordare alocatie de plasament (pdf 87KB)
- Cerere Formulare Europene- declaratie pe proprie raspundere ( obtinere adeverinta, suspendare alocatie) pdf 39KB
- Cerere reluare plata alocatie de stat in Romania (pdf 39KB)
- SOLICITARE SUPLIMENTARĂ DE INFORMAŢII-copii nascuti in UE si care au certificate de nastere transcrise:
Acest formular se utilizează pentru solicitarea alocaţiei de stat pentru copii sau/şi a indemnizaţiei pentru creşterea copilului , respectiv a stimulentului lunar, pentru unul sau mai mulţi copii. - Formular European E401 (pdf 162KB), E402 (pdf 301KB), E405 (pdf 131KB) si E411 (pdf 119KB).
- Cerere acordare indemnizatie pe perioada concediului de acomodare (pdf 58KB), documente necesare (pdf 49KB).
- Cerere acordare indemnizatie de hrana pentru adulti (pdf 76KB)
- Cerere acordare indemnizatie de hrana pentru copii (pdf 77KB)
- Cerere mostenitor ridicare de la Oficiul Postal a prestatiilor sociale cuvenite decedatului (pdf 50KB)
- Declaratie pe proprie raspundere mostenitor ridicare prestatii sociale (pdf 65KB)
- Cerere acordare restante prestatii sociale pentru persoane cu handicap (pdf 90KB), acte necesare (pdf 39KB)
- Cerere simpla eliberare adeverinta (pdf 64KB)
- Cerere acordare restante prestatii sociale persoana TBC (pdf 90KB),
- Declaratie pe proprie raspundere mostenitor ridicare prestatii sociale persoana decedata diagnosticata cu TBC (pdf 75KB), acte necesare (pdf 29KB)
- Cerere eliberare adeverinta , fisa plati, decizie (pdf 78KB)
- Cerere acordare ajutor de incalzire 2021 format electronic
- Cerere si declaratie pe proprie raspundere solicitare tichete sociale
- Cerere acordare venit minim de incluziune
- Cerere de modificare beneficii
- Declaratie pentru gospodarirea impreună
- Lista bunurilor ce duc la excluderea dreptului la VMI
-
Cerere solicitare ancheta sociala pentru minori cu cerinte educationale speciale
- Ancheta-sociala.pdf CES
- Factori de mediu a anchetei sociale pentru copii cu dizabilitati sau cerinte educationale speciale
- Notificare pentru delegare autoritătii parintesti
- Informare pentru delegare drepturi parintesti
- Declaratie pentru delegarea drepturilor parintesti
- Confirmare pentru delegarea autoritatii parintesti
- Cerere-de-acordare-de-sprijin-financiar-pe-baza-de-tichete-sociale-pe-suport-electronic-pentru-cuplul-mama-nou-nascut
- FIŞA DE EVALUARE MEDICO SOCIO PROFESIONALA pentru Comisia de expertiza a capacitatii de munca
Compartimentul intervenții în situații de urgență, de abuz, neglijare, trafic, migrație, repatrieri și relația cu asociațiile și fundațiile
Telverde 0800 500 033, este un număr gratuit la care puteți apela pentru informații despre legile care vă protejează, consiliere și sprijin pentru soluționarea situațiilor de criză familiară.
Bright Sky RO este o aplicație mobilă gratuită, lansată de Fundația Vodafone România , în parteneriat cu Poliția Română, Asociația Necuvinte și Asociatia Code for Romania, cu scopul de a oferi asistență și sprijin specializat victimelor violenței domestice, sau celor îngrijorați de siguranța cuiva cunoscut sau a unui membru al familiei.
Telverde 0800 500 550, este un număr gratuit în sprijinul copiilor și adulților instituționalizați.
Cei aflați în centrele rezidențiale pot suna la acest număr pentru a afla informații, pentru consiliere și pentru a semnala eventuale probleme și abuzuri
În cadrul Primăriei orașului Hațeg funcționează o echipă mobilă pentru intervenții de urgență în cazurile de violență domestică.
În orice situație în care considerați că este necesară intervenția echipei mobile, nu ezitați să apelați la:
- Compartimentul intervenție în situații de urgență, de abuz, neglijare, trafic, emigrație, repatrieri și relația cu asociațiile și fundațiile
- Biroul Cantina de ajutor social
- Compartimentul Asistență medicală școlară
- Compartimentul asistență medicală comunitară
- Compartimentul evidență și plata beneficii de asistență socială
- Compartimentul Juridic și contencios
- Compartimentul Servicii sociale și marginalizare socială
- Compartimentul Strategii, programe, proiecte în domeniul asistenței sociale
- Compartimentul Monitorizare, analiză statistică, indicatori asistență socială și monitorizare a asistenților.
Echipa mobilă pentru intervenția de urgență în cazurile de violență domestică
Direcția de asistență socială Coordonator: Dabucean Oana Membrii: Bivolaru Liliana Hâcă Cosmina Sbuchea Salomeea |
Serviciul juridic Membru: Martinesc Andreea Monica |
Poliția Locală Membru Titular: Ilioni Ciprian Membrii de rezervă: Selegean Horia Balintoni Cornel Luchini Artur |
GHID VIOLENȚĂ DOMESTICĂ
GHID VIOLENȚĂ DOMESTICĂ
Ieșirea dintr-o relație violentă nu este ușoară. Agresorul fie nu recunoaște cât de grav este comportamentul lui, fie promite că se va schimba dacă este iertat și sprijinit de familie. De cele mai multe, recurge la șantaj emoțional și învinovățește pe alții pentru situația în care a ajuns familia.
Indiferent de ce strategie de control aplică abuzatorul, victima trebuie să știe că are dreptul la o viață demnă, că există instituții care o pot ajuta să rezolve criza.
Există resurse disponibile pentru persoanele abuzate și bătute, inclusiv adăposturi, servicii de consiliere vocațională și grup de suport, consiliere juridică și socio-educațională.
Cere ajutor !
- Sună la 112 şi cere sprijin dacă viaţa şi sănătatea îți sunt puse în pericol !
- Sună la Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului din județ, unde există servicii pentru sprijinul victimelor violenței domestice, prin proiectul ”VENUS – Împreună pentru o viață în siguranță!” – 0254 / 233.340, 0254 / 233.341 !
- Apelează linia telefonică națională gratuită, pusă la dispoziția victimelor violenței domestice – 0800.500.333 !
- Cere ajutor medical deoarece vătămările suferite pot evolua neaşteptat şi se pot agrava rapid !
- Solicită consultul medico-legal şi eliberarea unui certificat constatator !
În cazul unei agresiuni, nu distruge probele necesare medicilor legişti și polițiștilor !
Ordinul de protecție
Persoana a cărei viaţă, integritate fizică sau psihică ori libertate este pusă în pericol printr-un act de violenţă din partea unui membru al familiei poate solicita instanţei ca, în scopul înlăturării stării de pericol, să emită un ordin de protecţie
Ordinul de protecție poate cuprinde evacuarea temporară a agresorului din locuinţa familiei, indiferent dacă acesta este titularul dreptului de proprietate, reintegrarea victimei şi, după caz, a copiilor, în locuinţa familiei.
Ordinul poate stabili limitarea dreptului de folosinţă al agresorului numai asupra unei părţi a locuinţei comune atunci când aceasta poate fi astfel partajată încât agresorul să nu vină în contact cu victima.
Obligarea agresorului la păstrarea unei distanţe minime determinate faţă de victimă, faţă de copiii acesteia sau faţă de alte rude ale acesteia ori faţă de reşedinţa, locul de muncă sau unitatea de învăţământ a persoanei protejate. Întrucât legea nu stabileşte o anumită distanţă, aceasta urmează să fie indicată expres de către instanţă în ordinul de protecţie;
- Interdicţia pentru agresor de a se deplasa în anumite localităţi sau zone determinate pe care persoana protejată le frecventează sau le vizitează periodic;
- Interzicerea oricărui contact, inclusiv telefonic, prin corespondenţă sau în orice alt mod, cu victima;
Obligarea agresorului de a preda poliţiei armele deţinute; - Încredinţarea copiilor minori sau stabilirea reşedinţei acestora.
Durata măsurilor de protecție dispuse de instanța de judecată este determinată în mod explicit de către judecător, dar nu poate fi mai mare de șase luni de la data emiterii ordinului. Chiar dacă decizia nu indică în mod expres durata măsurilor luate, ele vor intra în vigoare pentru o perioadă de șase luni de la data emiterii.
Competenţa de emitere a ordinului de protecţie aparţine judecătoriei în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul sau reşedinţa victima.
Titularul cererii de emitere a unui astfel de ordin este însăşi victima.
Cererea poate fi introdusă personal sau prin reprezentant legal şi este scutită de taxa de timbru judiciar.
Cererile pentru emiterea ordinului de protecţie se judecă de urgenţă şi, în orice situaţie, soluţionarea acestora nu poate depăşi un termen de 72 de ore de la depunerea cererii. Cererile se judecă în camera de consiliu, participarea procurorului fiind obligatorie.
Ordinul de protecţie este executoriu.
Încălcarea oricăreia dintre măsurile dispuse prin ordinul de protecţie constituie infracţiunea de nerespectare a hotărârii judecătoreşti şi se pedepseşte cu închisoare de la o lună la un an. Împăcarea înlătură răspunderea penală.
Sursa: https://fiipregatit.ro/ghid/violenta-domestica
Model de cerere pentru emiterea ordinului de protecție
Direcția de Asistență Socială HAȚEG
Hațeg, Piața Unirii nr. 6,
asistentasociala@primariehateg.ro sau hategasistentasociala@yahoo.com
Serviciul social:
Cantină de asistență socială Hațeg Str. Horea nr. 3
Capacitate pentru persoane aflate în dificultate: 50
Program Functionare Cantina:
Luni-Vineri: 08:00 – 16:00
Program Distributie Hrana:
Luni-Vineri: 13:00 – 15:00
Program functionare cantina sociala
Cerere tip acordare masa la Cantina de asistenta sociala Hateg
Conditii de admitere la cantina de asistenta sociala
Hotarare Consiliu nr. 142/2021 privind aprobare Regulament Organizare si Functionare Cantina Sociala
HCL 142-2021_Regulament Organizare si Functionare Cantina